• Gratis Presentförpackning & Kort (värde 49kr)
  • Färdiga paket redo att ge bort
  • Skicka direkt hem till någon du tycker om
  • Fri frakt över 799 kr

Kundtjänst


Undrar du något? Här har vi samlat vanliga frågor och svar.

Om du inte hittar svaret på just din fråga eller vill ha presenttips är du varmt välkommen att mejla oss på kundtjanst@babygiftshop.se så svarar vi så snart vi kan.

Efter att du har lagt en beställning får du en orderbekräftelse till din registrerade mejladress. Den listar alla produkterna i ordern och ger annan information om dina köp. Om du inte får det så titta i skräpposten.

När vi har skickat din beställning får du ett leveransbesked via mejl. I leveransbeskedet finns en spårningslänk som du kan klicka på för att se var din beställning är. Du får sen en sms-avisering när din beställning anlänt hos ditt ombud eller är på väg att levereras till din dörr.

Du får normalt din beställning inom 1-3 arbetsdagar. Inför högtider och vid reor kan leveranstiden bli något längre.

När vi har skickat din beställning får du ett leveransbesked till din registrerade mejladress. I leveransbeskedet finns en spårningslänk som du kan klicka på för att se var din beställning är. I leveransbeskedet står även ett försändelse-ID som du kan använda för att spåra beställning direkt hos den speditör som du valt.

Har din beställning skickats utan att du fått ett leveransbesked? Mejla oss på kundtjanst@babygiftshop.se.

Du har 30 dagars ångerrätt från att du mottagit din beställning. Ångerrätten gäller inte om du har använt produkten eller tagit bort etiketterna.

Om din beställning har kommit fram till ombudet utan att du har fått en sms-avisering kan det bero på att du skrivit in fel telefonnummer i samband med att du lade ordern.

När vi skickade din beställning fick du ett leveransbesked till din registrerade mejladress. I leveransbeskedet står ett försändelse-ID. Det du kan använda för att spåra och hämta ut din beställning hos ditt ombud. Glöm inte att ta med giltig legitimation!

Har din beställning skickats utan att du fått ett leveransbesked? Mejla oss på kundtjanst@babygiftshop.se.

Retur av produkt – Du har 30 dagars ångerrätt från att du mottagit din beställning. För att returnera en produkt mailar du till kundtjanst@babygiftshop.se. Ange ditt ordernummer, e-postadress vid köptillfället och telefonnummer samt anledning till retur så mailar vi tillbaka en retursedel.

Utnyttjas öppet köp eller bytesrätten debiteras returfrakten (f.n. 39 kr) i efterhand.

Lägg den eller de produkter som du vill returnera tillsammans med ifylld retursedel i ett emballage, antingen det som beställningen kom i eller likvärdigt. Produkter måste returneras i originalförpackning i oskadat skick. Klistra sedan på returetiketten och lämna in hos ditt ombud. Ombudet ger dig ett kvitto på att du lämnat in produkten. Behåll kvittot, du är själv ansvarig för din retur till oss.

Byte av produkt – Följ instruktionen ovan för retur av produkt. Lägg sedan en ny beställning. Om du genomför bytet inom 30 dagar och vill ha samma produkt i annat utförande (färg eller storlek) kan du kontakta kundtjänst på kundtjanst@babygiftshop.se för att matcha priset från din tidigare order om det skulle ha höjts.

Reklamation av produkt – Du har två månader att reklamera en produkt från att du mottagit din beställning. Reklamation kan till exempel ske om produkten är skadad eller har något produktionsfel. För att reklamera en produkt mailar du till kundtjanst@babygiftshop.se. Ange ditt ordernummer, e-postadress vid köptillfället och telefonnummer samt anledning så kontaktar vi dig. Följ sedan instruktionen ovan för retur av produkt. Efter att vi har godkänt reklamationen skickar vi en ny produkt till dig och står för alla kostnader.

Du kan tyvärr inte lägga till eller ta bort en produkt från din beställning. Om din beställning inte har börjat behandlas på vårt lager ännu kan du dock kontakta kundtjanst@babygiftshop.se för att få hela beställningen makulerad. Om din beställning har börjat behandlas på lagret behöver du istället göra en retur efter att den anlänt hos dig eller ditt ombud. Att inte hämta ut din beställning från ombud kan resultera i kostnadspåslag.

Om din beställning inte har börjat behandlas på vårt lager ännu kan du kontakta kundtjanst@babygiftshop.se för att få din beställning makulerad. Om din beställning har börjat behandlats på lagret behöver du istället göra en retur efter att den anlänt hos dig eller ditt ombud. Att inte hämta ut din beställning från ombud kan resultera i kostnadspåslag.

Kul att du vill bli en av våra ambassadörer!

Att vara ambassadör innebär att du marknadsför våra produkter på dina olika sociala medier/plattformar som influencer. Denna roll är flexibel och kan anpassas beroende på din nisch och din exponeringsbredd. Sök till att bli ambassadör via den här länken.

Fraktkostnad på 39 kr tillkommer utöver orderpriset.
Frifrakt tillämpas på ordrar över 799 kr.

Ja. Frifrakt tillämpas på ordrar över 799 kr.



Du använder en gammal webbläsare

Gamla webbläsare har bara delvis stöd för ny teknik och ger inte webbplatsen en ärlig chans att leva upp till sin fulla potential. Du kan enkelt ladda ner en annan webbläsare som fungerar bättre. Här är ett axplock moderna webbläsare som fungerar bra!

Uppdatera min webbläsare

Jag vill fortsätta ändå